> nieuws

Nieuws

 
2 februari 2018

Hoofdredacteur Doopsgezind NL vertrekt

Johan Tempelaar stopt medio 2018 als hoofdredacteur van Doopsgezind NL, het landelijke magazine van de Algemene Doopsgezinde Sociëteit. Tempelaar was sinds eind 2011 als hoofdredacteur aan het blad verbonden. Het mei-juninummer van Doopsgezind NL wordt het laatste dat onder zijn verantwoordelijkheid verschijnt. Tempelaar blijft wel op projectbasis voor de ADS actief.

In 2011 besloot de Algemene Doopsgezinde Sociëteit (ADS) tot een vernieuwingsslag in de communicatie. De tweewekelijkse krant Doopsgezind NL moest worden omgevormd tot maandelijks magazine en er werd een digitale nieuwsbrief geïntroduceerd. Ook was er behoefte aan een nieuw website-format, zowel voor de eigen websites van de ADS als voor de diverse doopsgezinde gemeentes en organisaties. Johan Tempelaar werd aangesteld om aan dat vernieuwingsproces leiding te geven. Daarbij werd een nieuwe huisstijl geïntroduceerd, die ook op de overige publicaties werd toegepast.

‘Het is erg leuk en inspirerend geweest om samen met redactie en vormgever te bouwen aan Doopsgezind NL-nieuwe stijl’, vertelt Tempelaar. ‘Ook het opzetten van nieuwe en het verbeteren van bestaande publicaties heb ik met veel plezier gedaan, waarbij ik veel ruimte en vertrouwen heb ervaren om dat voor elkaar te krijgen. Terugkijkend ben ik best trots op wat we met elkaar hebben neergezet. Er staat naar mijn overtuiging nu een sterk en professioneel scala aan communicatiemiddelen waar de ADS nog jaren mee vooruit kan. Voor mij is het nu een goed moment om het stokje over te dragen. Ook omdat ik begin vorig jaar als vennoot ben toegetreden tot communicatiebureau De Coalitie en mijn tijd en aandacht nu daarop wil richten.’

De ADS is Tempelaar dankbaar voor zijn inzet. Algemeen secretaris/directeur Henk Stenvers:  ‘Geïnspireerd, met een groot netwerk, veel doorzettingsvermogen en charme heeft hij zijn niet geringe talenten ingezet voor dit vernieuwingsproces. Er staat nu een solide basis om de communicatie verder op te bouwen.’ Tempelaar blijft wel verbonden aan de ADS, onder meer voor advisering rond communicatie en het organiseren van communicatiedagen. De ADS zal op korte termijn een vacaturetekst voor een nieuwe hoofdredacteur plaatsen.

Foto: Ramon Philippo


Terug
  Meer informatie   Facebook   Twitter   Instagram   ANBI-register
 
  contact maandblad privacy
  routebeschrijving nieuwsbrief disclaimer
  veelgestelde vragen inloggen  colofon
     
   
  © 2019 Doopsgezind.nl