Nieuws

27 februari 2017

Communicatiecampagne Vrijzinnig Utopia

Vrijzinnigen Nederland is op 27 februari 2017 een communicatiecampagne gestart onder het motto ‘Vrijzinnig Utopia'

Utopia is een niet bestaande, ideale wereld. Het is de wereld van de toekomstdromen en staat voor de zoektocht naar de zingeving van ons bestaan. Deze zoektocht is van alle tijden. Al in de 16e eeuw gebruikte Thomas Moore het woord ‘utopia’.

De communicatiecampagne duurt zes weken en wordt op een moderne manier vormgegeven via sociale media, blogs en vlogs op de website.

Centraal in de campagne staan inspirerende mensen die vertellen over hun hoop, dromen en verlangens en over de manier waarop zij die ietsje dichterbij hebben gebracht. Zij maken in korte verhalen, filmpjes en essays mensen deelgenoot van hun eigen zoektocht.

Deze campagne bedoelt het vrijzinnig gedachtegoed duidelijker dan voorheen voor het voetlicht te brengen, als tegenwicht voor belangenpolitiek en uitsluiting.  

Over Vrijzinnigen Nederland

Missie

Vrijzinnigen Nederland verbindt mensen die inspiratie en zingeving willen delen. Religie, wetenschap, cultuur en natuur inspireren ons. Waar mogelijk laten wij onze vrijzinnige visie horen in het maatschappelijk leven en in het publieke debat.

Visie

Iedereen mag zelf een antwoord formuleren op de vraag wat het betekent om vrijzinnig te zijn. Met elkaar vormen wij een netwerk van ‘vrijzinnige’ mensen die zich betrokken voelen bij de maatschappij en een positieve bijdrage willen leveren aan een betere samenleving.

Zie voor meer informatie: www.vrijzinnigen.nl


Naar het nieuwsoverzicht

  Meer informatie   Facebook   Twitter   ANBI-register
 
  contact maandblad sitemap
  routebeschrijving nieuwsbrief disclaimer
  veelgestelde vragen inloggen  colofon
     
   
  © 2018 Doopsgezind.nl